Kirkkoneuvoston kokoustiedote 23.1.2023

Kirkkoneuvosto kokoontui ensimmäiseen kokoukseensa. Kirkkoneuvosto perusti rakennustoimikunnan muistolehdon toteuttamisesta varten. Rakennustoimikuntaan nimettiin Ritva Nuorala, Sampo Ylikoski, Yrjö Muilu, Ossi Murtoperä, kirkkoherra Sanna Jukkola ja vs. talouspäällikkö Annikki Klemola. Muistolehtohanke etenee jo viikon kuluttua, kun kirkkoneuvosto kokoontuu päättämään pää- ja arkkitehtisuunnittelusta.

Kirkkoneuvosto päätti, että Nivalan seurakunta lähtee mukaan Kaatuneiden Muistosäätiön hankkeeseen, minkä tavoitteena on pystyttää tietolaatta 1939-1945 sankarihautausmaille. Valtakunnallisen hankkeen tavoitteena on saada sisällöltään ja ulkoasultaan yhtenäiset tietolaatat sankarihautausmaille läpi Suomen. Kaatuneiden Muistosäätiö on sitoutunut kattamaan tietolaattojen valmistuksesta ja toimituksesta aiheutuvat kulut.

Kirkkoneuvosto totesi, ettei vuonna 2021 hyväksyttyä seurakunnan strategiaan ole vielä tarvetta tehdä päivityksiä. Strategia on voimassa vuoteen 2026 asti.

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että se nimeää nuorten vaikuttajaryhmän jäseniksi Jutta Hautakosken, Heljä Hintsalan, Milja Palolan, Ella Salonurmen ja Janika Tervolan sekä varajäseniksi Jenni Jämsän ja Jenna Korrin. Nuorten vaikuttajaryhmän tavoitteena on vahvistaa lasten ja nuorten osallisuutta seurakunnan päätöksenteossa.

2023-01-23 19:50:52.0