Kirkkoneuvoston kokoustiedote 25.5.2021

Nivalan seurakunnan kirkkoneuvosto kokoontui Vinnurvan leirikeskuksessa. Kokous valitsi seurakunnan nuorisotyönohjaajan viranhaltijaksi työryhmän esityksen mukaisesti yhteisöpedagogi Krista Hakkaraisen. Varalle valittiin Hannamari Kumpusalo. Viranhoito alkaa 1.8.2021.

Kirkkoneuvosto päätti lopettaa koronatilanteesta johtuneen seurakunnan työntekijöitä koskeneen tuta-menettelyn. Kirkkoneuvosto hyväksyi lopputuloksen kirkkoherranviraston työmäärän muutoksista käydyistä tuta-neuvotteluista. Asia liittyy Nivalan seurakunnan liittymiseen Oulun aluekeskusrekisterin jäseneksi. Työajan vähennys astuu voimaan 1.1.2022. Ratkaisu takaa sen, että seurakuntalaiset voivat jatkossakin asioida kirkkoherranvirastossa samaan tapaan kuin nytkin. Kirkkoneuvosto hyväksyi kolehtisuunnitelman loppuvuodelle.

Kirkkoneuvosto sai tiedoksi rakennustoimikunnan esityksen siitä, että alun perin kaavaillun Molok -jätepisteen sijaan kirkon parkkipaikan reunalle rakennetaan kevytrakenteinen ja edullisempi jätepiste. Kirkkoneuvosto keskusteli myös Uuden hautausmaan kappelin ja kylmiön remonttitarpeista.  Tehtävät muutokset tulisivat parantamaan mm. kylmiön ja kappelin välisen alueen esteettömyyttä. Kyseisen remontin yhteydessä jouduttaneen myös kaatamaan muutama puu kylmiörakennuksen ympäriltä.

Ennen kokousta kirkkoneuvosto tutustui seurakunnan kanttoreiden ja taloustoimiston työntekijöiden töihin. Vuoden aikana kirkkoneuvosto tutustuu kaikkien työntekijöiden työhön.

Kirkkoherra Sanna Jukkola sanna.jukkola@evl.fi  puh. 040 532 55 77

Talouspäällikkö Anita Piiponniemi anita.piiponniemi@evl.fi puh. 0400 59 56 89