Apua ja tukea

Huolien ja murheiden kanssa ei tarvitse jäädä yksin. Seurakunnan perustehtävä on auttaa ja tukea vaikeuksien keskellä.

Voit keskustella Nivalan seurakunnan työntekijöiden kanssa kaikista mahdollisista asioista. Työntekijät ovat vaitiolovelvollisia, joten voit puhua heidän kanssaan vaikeistakin asioista. Kun tarvitset kuuntelijaa, keskustelua tai apua ongelmiisi, ota rohkeasti yhteyttä. Kaikki palvelu on luottamuksellista.

Diakoniatyöntekijä tavattavissa

Diakoniatyön tehtävä on tukea ja auttaa sekä kulkea rinnalla elämän erilaisissa vaiheissa. Kun mieltäsi painaa yksinäisyys, suru, sairaus, taloudelliset huolet tai mikä asia tahansa askarruttaa mieltäsi, voit kääntyä diakoniatyöntekijän puoleen. Tärkeintä on, ettet jää huolien kanssa yksin.

Päivystämme tiistaisin ja torstaisin klo 9–12 puhelinnumerossa 044 744 0702.  Tähän numeroon voit soittaa erityisesti silloin, jos huolenasi ovat taloudelliset asiat. Muissa asioissa voit varata ajan puhelimitse, tekstiviestillä tai sähköpostilla diakoniatyöntekijän vastaanotolle. Näin saat ajan, joka sopii sinulle ja työntekijälle ilman kiirettä. Diakoniatoimisto sijaitsee Nivalan seurakuntakodilla osoitteessa Vapaudentie 3.

Diakonia järjestää erilaisia kerhoja ja ryhmiä. Aina on tilaa myös vapaaehtoisille, ota rohkeasti yhteyttä ja tule mukaan. Tutustu takemmin kerhoihin ja vapaaehtoistoimintaan.

Diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot.

Pappi tavattavissa

Papin kanssa voit keskustella luottamuksellisesti kaikesta: elämästä ja kuolemasta, uskosta ja epäuskosta, rakkaudesta ja vihasta, surusta, ilosta ja masennuksesta. Papeilla on pitkä ja perusteellinen koulutus ihmisten kuuntelemisessa ja auttamisessa. Monilla on myös melkoisesti kokemusta kohtaamisesta ja siitä, minkälaisten asioiden kanssa ihmiset usein painiskelevat.

Älä siis arastele kääntyä papin puoleen: soittaa, laittaa sähköpostia, mennä tapaamaan tai nykäistä hihasta jonkin kirkollisen tilaisuuden yhteydessä. Pappien yhteystiedot.

Kalajoen rovastikunnan perheneuvonta Ylivieskassa. Ajanvaraus ma-to 12-13 p. 08425990