Nivalan kirkon kirkkosalia ja urut.

Musiikki

Kirkkomusiikki on oleellinen osa jumalanpalvelusta. Päiväjumalanpalvelusten lisäksi erilaisessa erityis- ja vaihtoehtoisissa jumalanpalveluksissa musiikki palvelee ja julistaa yhdessä sanan ja sakramenttien kanssa. Jumalanpalvelusmusiikissa pyritään monipuoliseen ja rikkaaseen yhteistyöhön kuorojen ja solistien kanssa.

Nivalassa toimivat kuorot ja puhallinorkesteri sekä soitin- ja lauluryhmät avustavat usein jumalanpalveluksissa. Nivalan musiikkitoiminnan avainsana onkin yhteistyö seurakunnan, kaupungin, musiikkiopiston ja kansalaisopiston välillä.

Musiikkityön konserttitoiminta on projektiluonteista ja aiheet konsertteihin vaihtuvat vuosittain.

Tule kuoroon

Seurakunnassa toimii lapsikuoro Sinikellot ja gospelkuoro Pisara. Lisätietoja saat kanttoreilta – tule rohkeasti mukaan!

Musiikki häihin tai hautajaisiin

Häihin tai hautajaisiin liittyvässä musiikissa voit olla hyvissä ajoin yhteydessä suoraan kanttoriin.

Lisätietoa perhejuhlista.

​​​​​Lapsikuoro Sinikellot ja Liisa Katajala joulukonsertissaan v. 2022

Lauluyhtye Loiste esiintyi itsenäisyyspäivänä 2020 seurakuntakodissa.

Urut

Nivalan kirkko sai uudet urut vuonna 2009. Urkujen tiedot ovat:

I HW
Principal 16′, Principal 8′, Viola da Gamba 8′, Rohrflöte 8′, Octave 4′, Spitzflöte 4′, Quinte 2f 2⅔′, Octave 2′, Mixtur 4–5x 2′, Trompete 8′, II/I 8′, III/I 8′, III/I 16′, III/I 4′.
II Pos.<
Gedackt 8′, Fugara 8′, Principal 4′, Rohrflöte 4′, Nasat 2⅔′, Octave 2′, Blockflöte 2′, Quinte 1⅓′, Sesquialtera 2x, Scharf 3–4x 1′, Cromorne 8′, Tremolo, III/II 8′.
III<
Bordun 16′ (1956), Principal 8′, Bordun 8′, Gamba 8′, Voix céleste 8′, Octave 4′, Traversflöte 4′, Flöte 2′, Cornett 3x, Cornett 2x, Fagott 16′, Trompette harmonique 8′, Oboe 8′ (1956), Tremolo, Kellot (1956) A–d1, II/III 8′.
P
Principalbass 16′, Subbass 16′, Octave 8′, Gedackt 8′, Octave 4′, Mixtur 4x, Posaune 16′, Trompete 8′, I/P 8′, II/P 8′, III/P 8′.
Lisätietoa:
I ja II sormio edustavat saksalaista myöhäisbarokkia, III sormio on ”Romanteria”, jonka sointi on varhaisromanttinen. 2 äänikertaa ja kellot edellisistä uruista. Dispositio: Erkki Vähäsarja + Heikki Autio + Juha Virtanen, julkisivu: Esko Virtanen, äänitys: Heikki Autio ja Juha Virtanen. Vih. 21.11.2009.

Lähde: Suomen urut -tietokantaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Gospelkuoro Pisara ja bändi, johtajana Anu Rautio.
Lapsikuorolaiset joululeirillä Vinnurvan leirikeskuksessa.