Nuorille

Varhaisnuorten toiminta on tarkoitettu 6–13-vuotiaille.

Rippikoulu käydään yleensä sinä vuonna, kun nuori täyttää 15 vuotta.

Nuorten toiminta on tarkoitettu 13–30-vuotiaille.

Nuorten toiminta

Mikä on sinulle mielekästä? Kerro se meille, niin puuhataan! Järjestämme myös isostoimintaa ja kerhonohjaajakoulutusta. Seuraa tapahtumiamme ja tule mukaan.

Yökahvila

Yökahvila on tarkoitettu seiskaluokkalaisista alkaen kaikille nuorille. Yökahvila on auki perjantaisin klo 19–23. seurakuntakodin nuorten tilalla. Illoissa tarjolla pientä purtavaa ja yhteistä hengailua. Myös yllätystoimintaa joillain kerroilla. Hartaus pidetään noin klo 21. Rippikoululaiset saavat yökahvilasta merkinnän, kun ovat olleet paikalla Yökahvilan alusta eli klo 19 aina hartauden loppuun asti.

Isostoiminta ja kerhonohjaus

Isoskoulutus on luonnollinen jatko rippikoululle. Isoskoulutuksen avulla nuori oppii lisää uskosta. Hän saa tarvittavat opit ryhmän vetämiseen sekä oppii lisää itsestään. Isoskoulutus tukee nuoren kasvua ja kehitystä kohti ehjää ja positiivista minäkuvaa. Isoskoulutuksen käynyt voi toimia isosena rippikoululeireillä, lastenleireillä sekä lasten toimintapäivillä. Koulutuksesta saa myös todistuksen, josta voi olla hyötyä jatko-opinnoissa.

Isoskoulutus kestää vuoden ja tapaamisia on noin joka toinen viikko. Lisäksi isoset ovat mukana erilaisissa palvelutehtävissä, rippikoulutapaamisissa ja projekteissa, virkistäytymistä unohtamatta. Isoskoulutuksessa opit toimimaan ryhmänvetäjänä rippi- ja lastenleireillä. Koulutuksessa löydät itsestäsi piileviä kykyjä ja tutustut uusiin ihmisiin huipussa porukassa. Ota kaverisikin mukaan!

Haluaisitko vetää kerhoja 6–13-vuotiaille koululaisille? Tule kerhonohjaajakoulutukseen. Koulutuksessa tutustutaan ryhmään, mietitään mitä pienryhmän vetäminen ja kerhonohjaaminen tarkoittaa sekä harjoitellaan niitä taitoja, joita pienryhmänohjaajana tarvitaan. Kerhonohjaajakoulutus antaa valmiudet alakouluikäisten erilaisten toimintakerhojen vetämiseen.

Mukana sinua ovat kouluttamassa koko nuorisotyön väki sekä vierailevia tähtiä.

Molemmista koulutuksista saat todistuksen.

Uudet koulutukset alkavat yleensä syksyisin.

Leirit:

Nuorten leirejä järjestämme 1-2 kertaa vuodessa. Leirit ovat nuorille maksuttomia.

(Yllä oleva kuva: Kirkon kuvapankki / Oulun seurakunnat / Sanna Krook.)