Nivalan Pyhän sydämen kirkko

Nivalan kirkon urkuparvi kuvattuna alhaalta käytävältä käsin

600

Nivalan kirkko seisoo jykevästi keskellä kylää ja on selkeä maamerkki kaikille Nivalassa liikkuville. Vaikka Nivalan kaupungin keskustaajaman asutus on levinnyt Kalajoen ja Savontien vartta itään päin, varsinainen ydinkeskusta on kirkon läheisyydessä. Myös kaukaisimmista kylistä katsottuna kirkko on melko keskellä. Puurakenteinen ristikirkko on seissyt paikallaan jo yli 200 vuotta. Kirkon ympärillä on hautausmaa, jota kutsutaan Kirkkomaaksi.

Vuonna 2018 Nivalan kirkko remontoitiin. Kirkko maalattiin sekä ikkunat, ovet ja kellotapulin luukut korjattiin. Niinikään peltikatteet uusittiin. Kirkon pääportaat loivennettiin ja kirkkoon pääsyä helpotettiin liikuntaesteisten luiskalla. Kirkkotarhan ja kirkon julkisivun valaistus uusittiin. Ullakkotilojen tuuletusta parannettiin, yläpohjien lämpöeristykset uusittiin ja kirkko varustettiin automaattisella sammutusjärjestelmällä. Kirkkotarhan ulkopuolelle rakennettiin kiinteistövarasto. Remontin ensimmäinen vaihe oli valmiina adventtina 2018.

Toisessa vaiheessa vuonna 2020 kirkon kattovesille ja kirkon ympäristön pintavesille rakennettiin viemäröinti. Kirkon luonnonkivisokkeli korjattiin, perustukset eristettiin ja vierialueen maat muotoiltiin. Lisäksi kirkon tonttivesijohto ja -viemäri uusittiin sekä itäisen ristivarren kosteusvaurioituneet kellaritilat korjattiin. Lisäksi kirkon ja seurakuntakodin parkkipaikat korjattiin.

Nivalan Pyhän sydämen kirkossa toimitettavat jumalanpalvelukset striimataan seurakunnan Nirsk-kanavalle.

Nivalan kirkon löydät ajamalla Kalliontietä ja kääntymällä kirkon parkkipaikalle osoitteeseen Kirkkotie 6.

Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc
Hissi Hissi
Induktiosilmukka Induktiosilmukka
Leikkinurkkaus Leikkinurkkaus
Pysäköintipaikka liikuntaesteisille Pysäköintipaikka liikuntaesteisille
Tilaa vaunuille Tilaa vaunuille
wc wc

Messu

to 9.5. klo 18.00

Gospelmessu

Tervetuloa gospelmessuun!

Messu

Tervetuloa helluntain messuun!

Perhekirkko

Tervetuloa kevätkirkkoon!

Konfirmaatiomessu

Tervetuloa kesän ensimmäiseen konfirmaatiomessuun!