Kirkkoherran tervehdys

Hei!

Tervetuloa Nivalan seurakunnan kotisivuille. Toivottavasti löydät täältä etsimäsi tiedon!

Nivalan seurakunta on osa Kalajoen rovastikuntaa, Oulun hiippakuntaa ja Suomen evankelis-luterilaista kirkkoa. Seurakuntamme perustehtävä on rohkaista kaikkia ihmisiä luottamaan Jumalaan ja välittämään toisista.

Työyhteisömme on työnsä suurella sydämellä ja huolella hoitava noin 20 hengen joukko. Meidän yhteystietomme löydät näiltä sivuilta. Tukenamme ovat osaavat ja aktiiviset luottamushenkilöt.

Seurakunta on kuitenkin aina paljon enemmän kuin sen työntekijät ja luottamushenkilöt. Ennen kaikkea se on jäsentensä muodostama hengellinen yhteisö. Edellleenkin n 86% nivalalaisista on seurakuntamme jäseniä.

Kotikirkkomme, Nivalan Pyhän sydämen kirkko, on rakennettu 220 vuotta sitten.  Tasavuosien kunniaksi kirkosta tehtiin kaunis kirja, mikä soveltuu esimerkiksi lahjaksi. Kirjaa voi hankkia kirkkoherranvirastosta.

Tahdomme rohkaista kaikkia ihmisiä luottamaan Jumalaan ja välittämään toisista. Strategiamme ulottuu vuoteen 2026 asti, ja sen suuntaviivoja pääset lukemaan täältä: Nivalan seurakunnan strategia. Ovet ovat auki juuri sinulle.

Sanna Jukkola
kirkkoherra

P.S. Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta. Ota seurantaan seurakunnan YouTube-tili (Nirsk), Instagram ja Facebook.