Juhannusheraa padoissa seurakunnan keittiössä

Lähetys- ja avustustyö

Lähetystyö on seurakunnan perustehtävä, joka sisältyy kaikkiin työmuotoihin.

Lähetystyö on Jumalan valtakunnan työtä lähellä ja kaukana, ja se perustuu Jeesuksen jättämään kastekäskyyn:

”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.” (Matt.28:18–20).

Olemme siis kastettuina kristittyinä saaneet kutsun tähän yhteiseen tehtävään.

Jokaisella on mahdollisuus olla toteuttamassa lähetystyötä omilla taidoillaan ja tiedoillaan. Tervetuloa mukaan lähetystyön laajalle kentälle, kukin omalle paikalleen, kaikki

• paistajat ja pussittajat
  • nikkarit ja neulojat
  • keittäjät ja kutojat
  • säilöjät ja säästäjät
  • lahjoittajat ja laulajat
  • puhujat ja päättäjät
  • rahtaajat ja rukoilijat
  • ym. tekijät ja taitajat!

Haluatko sinä tukea lähetystyötä?

Mikäli haluat toimia lähetyksen vapaaehtoistyössä, ota yhteyttä kirkkoherraan.

Seurakunta tukee lähetystyötä budjettivaroista vuosittain 22 500 eurolla. Sen lisäksi varoja lähetystyöhön kerätään erilaisin myyjäisin, tempauksin ja lounailla sekä muulla vapaaehtoisella toiminnalla noin 19 000 euroa vuodessa.

Tiesitkö, että voit tukea lähetystyötä myös lahjoittamalla mm. vanhoja postimerkkejä? Lue lisää täältä:

Postimerkkikeräys - Suomen Lähetysseura (suomenlahetysseura.fi)

Voit toimittaa postimerkkejä myös kirkkoherranvirastoon, mistä lähetämme ne eteenpäin Suomen Lähetysseuralle.

Tapahtumia ja tilaisuuksia

• lähetyslounas äitienpäivänä
  • punaisen heran myynti juhannusviikolla
  • Tasauspäivä -tempaus syksyllä
  • lähettivierailuja
  • lähetysseuroja
  • Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudet joulukuussa
  • hyvin hoidettu kirpputori (avoinna ke ja la klo 9-13)  Peltolan pappilassa

Nivalan seurakunnan nimikkosopimukset

Viemme evankeliumia saarille ja tuemme kirkon nuorisotyötä Tansaniassa (Mikko Pyhtilä, Suomen Lähetysseura)

https://app.seidat.com/presentation/shared/wK587yWP4Tpzi3R5gLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Puolustamme lasten oikeuksia Mwanzassa ja sen ympäristössä Tansaniassa (Suomen Lähetysseura)

https://app.seidat.com/presentation/shared/ERzZ2TLbgSdLZ3iGtLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Ilmastotyö Zimbabwessa (Ruusa Gawasa, Suomen Lähetysseura)

Zimbabwe - Suomen Lähetysseura (suomenlahetysseura.fi)

Perhe Aasiassa (Kansanlähetys)

Ystävyysseurakunta

Ystävyysseurakuntatyö on seurakuntien välistä kansainvälistä rajat ylittävää toimintaa. Nivalan seurakunnalla on ystävyysseurakunta Unkarissa BakonycsernyessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja Súrissa.

Kalajoen rovastikunnan yhteinen ystävyysseurakunta on Petroskoin luterilainen seurakunta. Tällä hetkellä yhteistyö odottaa maailmantilanteen selkiintymistä.

Nivalan ystävyysseurakunnan kirkko

Bakonycsernyen kirkko.

Oulun hiippakunnan lähetysjuhlat

Lähetysjuhlat järjestetään Oulunsalossa 30.8.-1.9.2024.

Juhlien ohjelmaan voit tutustua täältä (päivitys kesken).

Lukiolaisia pienen ojan ylittävällä sillalla Unkarissa
Lukiolaisten ryhmä Unkarissa