Tutki uskoa

Usko Jumalaan on turvallista luottamusta siihen, että ihmisen elämä ei ole pelkästään omien käsien varassa. Vaikka seurakuntaelämä on yhteisöllistä, usko itsessään on henkilökohtainen, sisäinen asia. Jokainen voi lähestyä Jumalaa niillä tavoilla, jotka ovat itselle läheisiä. Joku tahtoo tulla jumalanpalvelukseen tai kokoontua seurakunnan ryhmässä, toinen tuntee pyhän läsnäolon luonnossa tai hiljaisuudessa.

Tälle sivulle on koottu erilaisia linkkejä avuksi uskon tutkimiseen. Tältä sivulta pääset kuuntelemaan myös jumalanpalvelusta nettiradion kautta tai klikkaamaan itsesi mukaan livelähetykseen.

Voit olla myös yhteydessä seurakunnan työntekijöihin, mikäli haluat keskustella mieltäsi askarruttavista uskon kysymyksistä luottamuksellisesti.

Jumalanpalvelukset verkossa

Voit kuunnella jumalanpalvelusta verkossa nettiradion tai livelähetyksen kautta. Jumalanpalvelus pidetään pääsääntöisesti sunnuntaisin klo 10.

Pääset nettiradioon alla olevasta linkistä. Sivulta löytyvät lähialueen seurakuntien nettiradiot. Valitse Nivalan kirkko.

NettiradioonLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Pääset livelähetykseen alla olevasta linkistä. Linkki aukeaa Nivalan seurakunnan Youtube-kanavalle. Livelähetys alkaa noin 10 minuuttia ennen jumalanpalveluksen alkua.

LivelähetysLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Totuuden sana

Seurakuntamme työntekijät, luottamushenkilöt ja vapaaehtoiset kirjoittavat hartauskirjoituksia viikoittain ilmestyvään Nivala-lehteen. Julkaistuihin kirjoituksiin voit tutustua myös alla olevasta linkistä.

Totuuden sana -kirjoitukset

Linkkejä avuksi uskon tutkimiseen

Usko Jumalaan on turvallista luottamusta siihen, että ihmisen elämä ei ole pelkästään omien käsien varassa. Niin kuin lapsi turvautuu vanhempiinsa, ihminen voi turvautua Jumalaan. Lue lisää siitä, mitä on kristinuskoLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja mitä tarkoittaa luterilaisuus.

Pitkäperjantain alttarilla Nivalan kirkossa on viisi punaista ruusua

HiljentyminenLinkki avautuu uudessa välilehdessä on Jumalan puoleen kääntymistä. Se voi olla yhdessä rukoilemista jumalanpalveluksessa, hiljaista rukousta metsän siimeksessä tai vaikkapa hartauden kuuntelemista nettisivuilta.