Kirkkoneuvoston kokoustiedote 6.9.2022

TIEDOTE/ NIVALAN SEURAKUNNAN KIRKKONEUVOSTON KOKOUS 6.9.2022

Kirkkoneuvosto kokoontui syksyn ensimmäiseen kokoukseensa.

Kirkkoneuvosto päätti esittää kirkkovaltuustolle, että veroprosentti säilyy vuonna 2023 samana kuin kuluvana vuonna (1,75%).  Ensi vuoden ennakointi on vallitsevassa maailmantilanteessa hankalaa. Alustavissa tuloslaskelma-arvoissa on ennakoitu verotulojen hieman laskevan. Kirkkoneuvosto päätti pitää talousarvion raamit ennallaan, vuoden 2022 tasolla.

Seurakuntalaisen aloitteesta seurakunta esittää aloitteen Nivalaan perustetuille kyläneuvostoille, jotta nämä kokoaisivat omilta kyliltään joukon vapaaehtoisia arkunkantajia. Heitä seurakunta voi pyytää tarvittaessa ja omaisten pyynnöstä avuksi, mikäli hautajaisten järjestäjillä on hankaluuksia saada riittävää määrää kantajia omaiselleen. Seurakunta järjestää vapaaehtoisille tarvittavan koulutuksen.

Nivalan Pyhän sydämen kirkko täyttää ensi vuonna 220 vuotta. Juhlavuotta ajatellen on herännyt ajatus tehdä kirja, mikä keskittyy kirkon esineistöön, kuviin ja niiden takana oleviin tarinoihin. Työryhmään valittiin Jutta Ojala, Jarmo Pylkkönen, Matti Nuorala, Päivi Holsti, Heikki Hautala ja kirkkoherra Sanna Jukkola. Kirkkoa juhlitaan loppuvuonna myöhemmin tarkentuvan aikataulun mukaan.

Kirkkoneuvosto pyytää viranhoitomääräystä vs. kappalaisen tehtäviin rovasti Matti Nuoralalle ajalla 1.10.-30.11.2022 ja pastori Anitta Kuusiselle ajalle 1.12.-31.3.2023. Viranhoitomääräykset etenevät Oulun hiippakunnan tuomiokapituliin.

Kirkkoherra Sanna Jukkola sanna.jukkola@evl.fi  puh. 040 532 55 77

vs. talouspäällikkö Annikki Klemola annikki.klemola@evl.fi  puh. 0400 59 56 89