Kirkkovaltuuston kokoustiedote 18.10.2022

Kirkkovaltuusto päätti muistolehtohankkeen etenemisestä kuultuaan ensin Absentuksen arkkitehti Peter Westerlundia. Hän on valmistellut suunnitelmaa yhdessä kirkkoneuvoston nimeämän monialaisen työryhmän kanssa. Työryhmä on työskennellyt vuoden ajan, ja ehdottanut muistolehdon paikaksi kirkon edessä olevaa viheralueetta. Muistolehtoon tulisi paitsi mahdollisuus haudata tuhkia, myös muistomerkki lapsensa menettäneille. Hankkeen kustannusarvio on noin 300 000 euroa. Kirkkovaltuusto keskusteli aiheesta vilkkaasti ja evästi työryhmää hankkeen valmisteluissa.

Kirkkovaltuusto vahvisti seurakunnan veroprosentin vuodelle 2023. Veroprosentti pysyy ennallaan (1,75%). Kirkkoneuvosto perusteli esitystään valtuustolle mm. maailmantilanteen vaikealla ennustettavuudella ja energiakulujen kasvulla.

Kirkkovaltuusto vahvisti kirkkoneuvoston esityksen siitä, että seurakunta ilmoittautuu mukaan Nivalan kaupungin tonttipörssiin. Tonttipörssiin ilmoitetaan 3-4 noin puolen hehtaarin tonttia Sarjankyläntien varresta.

2022-10-18 20:48:44.0