Kirkkoneuvoston kokoustiedote 28.3.2023

Kirkkoneuvosto kokoontui vuoden neljänteen kokoukseensa. Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle talousarviomuutosta. Asia liittyy Koivuahon yksityistien hoitokunnan ottamaan lainaan, joka Koivuahon yksityistien vuosikokouksen päätöksen mukaan maksetaan kokonaisuudessaan pois kuluvan vuoden aikana. Seurakunnan osuus kyseisestä lainasta on 11 286, 47 euroa.

Kirkkoneuvosto täsmensi lapsiasian vaikutusten arviointimenetelmiään. Jatkossa asian ensimmäinen käsittelijätaho toteaa valmisteluvaiheessa, onko päätöksellä vaikutuksia seurakunnan lapsiin ja nuortiin. Mikäli näin todetaan olevan, pyydetään asiasta arvio nuorten vaikuttajaryhmältä. Nivalassa kyseinen vaikuttajaryhmä on nimetty helmikuussa. Nuorten vaikuttajaryhmä kävi tervehtimässä kirkkoneuvostoa ja toivoi hyvää yhteistyötä seurakunnan lasten ja nuorten parhaaksi.

Kirkkoneuvosto sai tiedoksi kappalainen Sirkku Junttilan irtisanoutumisen 1.4.2023 alkaen.

Oulun hiippakunnan tuomiokapituli antoi 23.3.2023 kokouksessaan pastori Anitta Kuusiselle viranhoitomääräykseen jatkoa Nivalan seurakuntaan touko-lokakuun ajalle.

Muistolehtohanke etenee, ja asiaa on käsitelty sekä Nivalan kaupungin teknisessä lautakunnassa sekä Oulun hiippakunnan tuomiokapitulin istunnossa.

Tue Mar 28 18:06:00 EEST 2023