Kirkkoneuvoston kokoustiedote 24.7.2023

Kirkkoneuvosto kokoontui vuoden kahdeksanteen kokoukseensa.

Kirkkovaltuuston jäsen ja suhteellisten vaalien vaalilautakunnan jäsen Ari Eteläniemi pyytää eroa luottamustehtävistään 1.7. alkaen paikkakunnalta muuton vuoksi. Asia etenee kirkkoneuvostolta edelleen kirkkovaltuustolle.

Kirkkoneuvosto myönsi diakoniatyöntekijä Marjut Parkkilalle kokoaikaista ja osittaista hoitovapaata siten, että Parkkila palaa kokoaikaisena töihin 1.10.2024 alkaen.

Kirkkoneuvosto päätti perustaa rakennustoimikunnan hoitamaan Uuden hautausmaan salaojitushanketta. Toimikuntaan nimettiin Sampo Ylikoski, Jukka Alasaari, Risto Häkkilä, Olli Kangas sekä talouspäällikkö. Salaojitus oli jo kuluvan vuoden suunnitelmissa, mutta siirtyy toteutettavaksi ensi vuonna. Seurakunta ei saanut määräaikaan mennessä hyväksyttäviä urakkatarjouksia.

Kirkkoneuvosto hyväksi muistolehdon rakentamiseen liittyen Rimako Oy:n/ Matti Antikaisen tarjouksen. Hän toimii rakennuttamisen asiantuntijatehtävissä.

Nivalan Kuntorimpi ry:n vapaaehtoiset ovat uusineet heinäkuun alussa Vinnurvan leirikeskuksen laiturin. Laituri on erityisesti avantouimareiden kovassa käytössä. Kirkkoneuvosto päätti osallistua laiturin hankkimisen kustannukseen tuhannella eurolla ja kiittää Kuntorimmin väkeä hienosta työstä.

Kirkkoneuvosto päätti palkata Asta Ylikosken toimimaan kanttori Anu Raution puolen vuoden virkavapaan sijaisena 1.9. alkaen. Gospelkuoro Pisaralle etsitään oma johtaja kyseiselle ajanjaksolle.

Kirkkoneuvosto kiitti vs. talouspäällikkö Annikki Klemolaa talouspäällikön sijaisuudesta. Talouspäällikkö Anita Piiponniemi palaa hoitovapaalta virkaansa elokuun alussa.

2023-07-24 19:44:11.0