Kanttorin virka

Nivalan seurakunnassa on avoinna kanttorin virka (B-taso)

Työyhteisössämme on auki ylempää korkeakoulututkintoa edellyttävä kanttorin virka (B-taso). Virkaan vaadittavasta tutkinnosta säädetään Suomen evankelis-luterilaisen kirkon säädöskokoelmassa Nro 163.
Viran tehtäviin kuuluu jumalanpalvelusten suunnittelu, toteutus ja kehittäminen, kirkolliset toimitukset, musiikkikasvatus sekä yhteistyö kuorojen, soittajien ja solistien kanssa.
Kirkossamme on vuonna 2009 urkurakentamo Veikko Virtasen rakentamat 43 äänikertaiset urut. Niiden virittäminen ja huollosta vastaaminen yhdessä toisen kanttorin kanssa on tärkeä osa viranhoitoa. Seurakuntakodissa on vuonna 2016 hankittu laadukas flyygeli.

Seurakunnassamme toimii vuonna 1996 perustettu gospelkuoro Pisara. Laulajia on tällä hetkellä noin kaksikymmentä. Kuoron ja sen yhteydessä toimivan soitinryhmän johtaminen, kehittäminen sekä gospelmessujen toimittaminen kuuluvat nyt haettavan kanttorin viran tehtäviin. Työhön kuuluu myös muuta seurakuntatyötä sekä mahdollisesti leirityötä.
Tehtävän hoidossa korostuvat hyvät vuorovaikutustaidot sekä työyhteisötaidot. Arvostamme tiedotusosaamista myös sosiaalisen median kanavilla. Kokemus kuoron johtamisesta katsotaan eduksi. Viranhoito edellyttää auton käyttöä.

Virkaan valitun tulee olla Suomen evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Hänen on ennen viran vastaanottamista esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan sekä rikosrekisterilain 6 § 2. momentissa tarkoitettu rikosrekisteriote, joka vaaditaan lasten ja nuorten kanssa työskenteleviltä.

Haastattelut järjestetään viikolla 2. Haastatteluun kuuluu myös soittonäyte uruilla. Kanttorin valinta tehdään kirkkoneuvoston kokouksessa 22.1.2024. Työ alkaa 1.3.2024 alkaen tai sopimuksen mukaan. Tehtävä sijoittuu kirkon yleisen palkkausjärjestelmän vaativuusryhmään 601. Virassa noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa.

Hakuaika päättyy 31.12.2023 klo 15. Hakemukset todistuksineen pyydetään toimittamaan osoitteeseen sanna.jukkola@evl.fi.
Lisätietoja antaa kirkkoherra Sanna Jukkola puh. 040-5325577.

2023-12-07 17:44:52.0