Seurakuntamestarin työtehtävä

Kiinteistötoimen seurakuntamestarin työtehtävä

Nivalan seurakunnassa avautuu kiinteistötoimen seurakuntamestarin tehtävä. Tehtävään kuuluvat monipuoliset työt, jotka painottuvat kiinteistönhoitoon.

Työsuhde on määräaikainen, 1.2.2024-31.12.2025, ja se tähtää Nivalan seurakunnan seurakuntamestarin työhön perehtymiseen. Nykyiset kaksi seurakuntamestaria työskentelevät uuden tekijän kanssa rinnakkaisesti.

Työtehtäviä ovat muun muassa piha-alueiden ja kiinteistöjen siisteydestä ja kunnossapidosta huolehtiminen, kiinteistöjen huoltokirjan ylläpito sekä hautaustoimen työt. Työtehtäviin kuuluu tärkeänä osana myös jumalanpalvelusten, kirkollisten toimitusten ja muiden seurakunnan tilaisuuksien järjestelyt.

Seurakunnalla on käytössään sähköinen tilaisuuksien varausjärjestelmä, kiinteistön huoltokirja ja hautapaikkaohjelmisto. Työ edellyttää tietotekniikan perusosaamista, sillä seurakuntamestarit käyttävät myös erilaisia tietokone- ja automaatio-ohjelmistoja. Työtehtävien hoitaminen edellyttää b-ajokorttia ja oman auton käyttömahdollisuutta.

Työhön sisältyy viikonloppu- ja iltatyötä, mutta ei hälytysluonteista työtä.

Seurakuntamestarin tehtävien hoitaminen edellyttää oma-aloitteisuutta, hyvää aikataulutusta sekä kiinnostusta seurakuntatyöhön. Haemme tekijää, jonka vahvuuksia ovat itsenäinen työote ja hyvät vuorovaikutustaidot.

Työhön edellytetään soveltuvaa tutkintoa (suntion ammattitutkinto tai seurakunta- ja hautauspalvelualan ammattitutkinto) tai sitoutumista sen suorittamiseen. Ammattitehtävissä hankittu vastaava osaaminen sekä kiinteistöjen ja laitteiden kunnossapitotaidot katsotaan eduksi. Tehtävään valittavan tulee olla Suomen evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen.

Tehtävän palkkaus määräytyy KirVESTES:n vaativuusryhmän 403 mukaisesti. Peruspalkan lisäksi maksetaan kokemuslisää aikaisemman työkokemuksen perusteella sekä palkkausjärjestelmän mukaista suorituslisää. Työsuhteessa noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa.

Nivalan seurakunnan kirkkoneuvostolle osoitetut kirjalliset työhakemukset ja ansioluettelo tulee toimittaa 12.1.2024 klo 13:00 mennessä sähköpostitse talouspäällikölle anita.piiponniemi@evl.fi. Haastattelut pidetään 15.1.2024 ja valinnasta päätetään kirkkoneuvoston 22.1.2024 kokouksessa. Työ alkaa 1.2.2024 tai sopimuksen mukaan.

Lisätietoja tehtävästä antaa talouspäällikkö Anita Piiponniemi, puh. 0400 595689 tai anita.piiponniemi@evl.fi.

2023-12-30 09:26:00.0