Kirkkoneuvoston kokoustiedote 22.1.2024

Kirkkoneuvosto kokoontui vuoden ensimmäiseen kokoukseensa. Kirkkoneuvoston asialistalla oli kaksi työntekijävalintaa.

Seurakunnassa on ollut avoimena ylempää korkeakoulututkintoa edellyttävä B-kanttorin virka. Hakuajan päättyessä hakijoita oli yhteensä kolme, joilla kaikilla oli virkaa edellyttävä koulutus. Haastattelupäivänä yksi hakijoista vetäytyi. Työryhmä teki kirkkoneuvostolle yksimielisen esityksen Teresa Aholan valitsemisesta virkaan. Varalle valittiin Hannele Mehtälä.  Ahola ottaa viran vastaan 1. maaliskuuta. Hän siirtyy tehtävään Kiuruveden seurakunnan kanttorin virasta.

Kirkkoneuvosto valitsi seurakunnalle myös kiinteistötoimen seurakuntamestarin eli suntion. Kirkkovaltuuston viime joulukuisen periaatepäätöksen mukaan kolmas suntio työskentelee kahden nykyisen suntion rinnalla aina siihen asti, kunnes toinen nykyisistä suntioista siirtyy eläkkeelle. Hakemuksia tehtävään tuli 14 kappaletta, hakijoista kahdeksalla oli suntion koulutus. Hakijoista neljä haastateltiin. Haastattelutyöryhmä esitti yksimielisesti kirkkoneuvostolle, että suntion tehtävään valitaan Seppo Jukkola. Varalle esitettiin Antti Sakkoa. Kirkkoneuvosto teki päätöksen esityksen mukaan. Kirkkoherra Sanna Jukkola on jäävännyt itsensä suntion haku- ja päätösprosessista, sillä Seppo Jukkola on hänen aviopuolisonsa.

Kirkkoneuvosto myönsi nimenkirjoitusoikeuden talouspäällikölle ja kirkkoherralle.

Kirkkoneuvosto nimesi vuoden alussa nuorisotyönohjaajana aloittaneen Anni Vihriälän jäseneksi tiedotus – ja ympäristötyöryhmään. Nuorisotyönohjaaja Krista Hakkarainen nimettiin seurakunnan edustajaksi Kalajoen rovastikunnan kasvatustyön toimikuntaan. Seurakuntapastori Marika Huttu nimettiin kasvatustyön tiiminvetäjäksi. Lähetystyön malliohjesääntö päivitettiin Kirkkohallituksen ohjeiden mukaiseksi.

Kirkkoneuvosto sai tiedokseen Oulun hiippakunnan tuomiokapitulin päätöksen siitä, että 24.-26.1. 2025 toimitetaan Nivalan seurakunnassa piispantarkastus. Piispantarkastukset toimitetaan yleensä noin kymmenen vuoden välein. Edellisen kerran Nivalan seurakunnassa oli piispantarkastus syyskuussa 2014, kun kirkkoherra Sanna Jukkola asetettiin kirkkoherran virkaan.

Lisätietoja:

Kirkkoherra Sanna Jukkola sanna.jukkola@evl.fi  puh. 040 532 55 77

Talouspäällikkö Anita Piiponniemi anita.piiponniemi@evl.fi @evl.fi puh. 0400 59 56 89

2024-01-22 19:45:42.0