Kirkkoneuvoston kokoustiedote 22.4.2024

Kirkkoneuvosto päätti toiminta- ja taloustyöryhmän esityksen mukaisesti pitää seurakunnan keittiö- ja siivoustyön henkilöstöresurssin viime vuosien tasolla. Tulevan kesän osalta kirkkoneuvosto päätti kokeiluluontoisesti ostaa Vinnurvan leirikeskuksen siivouksen edullisimmin palvelua tarjonneelta SOL Palvelut Oy:ltä.

Kirkkoneuvosto päätti lähettää Kaisa Kalliolta vuonna 1928 lahjoituksena saadun alttarivaatteen eli antependiumin konservoitavaksi Suomen käsityön museon yhteydessä toimivaan konservointikeskukseen Jyväskylään. Antependiumia ei ole tarkoitus palauttaa käyttöön, vaan saattaa se sellaiseen kuntoon, että sen säilyttäminen arvokkaalla tavalla on mahdollista.

Kirkkoneuvoston asialistalla oli myös kirkkovaltuuston koollekutsuminen. Valtuusto kokoontuu  toukokuun 6. päivänä vahvistamaan vuoden 2023 tilinpäätöksen sekä päättämään muistolehtohankkeesta. Viime vuoden tilinpäätös on 798 734, 82 euroa ylijäämäinen. Tulos koostuu ennakoitua suuremmista verotuloista (2 307 197,16e) ja valtionrahoituksesta (210 764,04 euroa). Tulokseen vaikuttaa yksityisen henkilön seurakunnalle osoittama testamentti, joka on arvoltaan lähes 400 000 euroa.

Kirkkoneuvosto sai tiedokseen seurakunnan toiminnan ensimmäisen kolmanneksen raportit. Kokous sai tiedokseen myös kirkkoherran viranhaltijapäätöksen vs. nuorisotyönohjaajasta. Opiskelija Reetta Rekilä tulee kesäksi töihin lastenleireille ja kolmelle rippileirille. Nuorisotyönohjaajan virka saataneen hakuun toukokuun kokouksessa. Talouspäällikön viranhaltijapäätöksellä emäntä-siivooja Helena Korkiakosken puolen vuoden työvapaata keittiöllä tuuraa Tea Ylikotila.

2024-04-22 18:46:18.0