Nivalan seurakunnan kanttori Liisa Katajalalle director cantus -arvonimi

Rovasti, director musices ja director cantus  -arvonimiä Oulun hiippakuntaan

Piispa Jukka Keskitalo on tänään, ke 17.11.2021 päättänyt myöntää rovastin arvonimen viidelle Oulun hiippakunnan papille:

Kokkolan suomalaisen seurakunnan kappalainen Marja Kopperoinen
Pastori (Enontekiön seurakunnan vt. kirkkoherra 10.1.2022 alkaen) Anne Lehmus,
Vaalan seurakunnan kirkkoherra Vesa-Tapio Palokangas,
Oulun hiippakunnan hiippakuntadekaani Juha Rauhala ja
Kempeleen seurakunnan kappalainen Vesa Äärelä.

Rovasti on arvonimi, jonka piispa myöntää erityisesti ansioituneelle hiippakunnan papille. Viime vuosina Oulun hiippakunnassa on myönnetty noin viisi rovastin arvonimeä vuodessa. Kaikkiaan Oulun hiippakunnan papistoon kuuluu noin 580 henkilöä, joista seurakuntien papin viroissa on noin puolet. Toinen puoli papistosta on joko eläkkeellä tai työskentelee esimerkiksi kirkollisten järjestöjen palveluksessa.

Tämän lisäksi tuomiokapituli on myöntänyt director musices -arvonimen Kokkolan suomalaisen seurakunnan johtavalle kanttorille Ritva Göösille ja director cantus -arvonimen Nivalan seurakunnan kanttori Liisa Katajalalle. Director musices ja director cantus ovat arvonimiä, joita tuomiokapituli voi myöntää työssään ansioituneelle kirkkomuusikoille.

(Oulun hiippakunnan tuomiokapitulin tiedote 17.11.2021)

2021-11-17 17:11:34.0